lördag 29 augusti 2009

Torsdag 27/8

Idag var det en soligare dag än igår. Skönt!
Men själv hann jag inte se så mycket av solen då jag var inomhus hela dagen å hade fullt upp med massa olika sorters hundar.

Bla Nicke. En Lhasa Apso-blandning.


Efter Nicke hade vi faktiskt två nya Dvärg Schnauzrar idag. Från två olika familjer dock. Först ut var Fritiof, en kille som är kompis med frallan Benny som kommer och klipper klorna hos oss ibland. Han trimmas och det innebär att man rycker bort pälsen för hand. Kan lova att det känns i fingrarna efteråt, men oftast inte så mycket på hunden. Å det är ju bra.. :)


Sen kom Doris (ett ganska vanligt namn på just Dvärg Schnauzer har jag märkt...) en dam som faktiskt är inne på sitt 12:e år i år!! Men hon klipps....


Dessa hundar hade vi idag förutom lite kloklippningar och annat smått å gott. Ni vet väl att det går bra att komma förbi och bara putsa till tassarna eller dylikt? Många blir förvånade när jag berättar det, men tassarna är faktiskt en av de första sakerna man tittar på när man träffar en hund. Fina tassar=välskött hund.

Sen vill jag bara visa upp de sista skålarna i den här serien som vi har kvar. Det finns tre stycken kvar på trimmet i måtten 20,3 cm (lite större) 2 st och 15,2 cm som vi har en kvar. De stora kostar 139kr och den lilla 109 kr. Passa på innan de tar slut. De är verkligen skitsnygga!!


En gång i månaden kommer Sussi att finnas i lokalen. Sussi utbildar sig till Dipl hundmassör och erbjuder massage för din hund för en billig peng. Ring för mer information. Sussi nås på 0730-838441

Passa på och ge din hund en välförtjänt skön stund mitt i vardagsstressen...
Kram

Förresten!!! Vi ses väl på promenaden på söndag va? Oxelbergsparken kl 15.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar