fredag 16 april 2010

Ons-tors 15-16/4

Ursäkta att det tog några dagarn innan jag fick upp bild å text för ons-tors, men jag har haft fullt upp med jobb på annat ställe, men nu så... :)

I onsdags hade vi en old english sheepdog vid namn Ozzy hos oss. Jag och Tuva haft händerna fulla heeeela dagen kan jag lova!! Det tovutreddes för glatta livet å så att fingrarna glödde. En sån här päls kräver verkligen ett genuint intresse från ägarnas sida att borsta, borsta, borsta, borsta för att hålla pälsen flygig och tovfri..










Sen hade Tuva famnen full... av fransk bulldogg på eftermiddagen. Hehe, Nova ser ändå ut att trivas. De hittade verkligen varandra de där två. Haha


Sen kom torsdagen. Tuvas sista praodag hos oss tyvärr. :( Å då hade vi faktiskt ytterligare en old english hoss oss. Men den här hette Elsa och Elsas ägare hade tagit en sax och klippt ner henne kort. :)
Så vi jämnade till henne så gott det gick, sen får man vänta ett tag tills pälsen har vuxit ut nån centimeter så att man kan jämna ut henne helt å hållet. Skulle vi ha klippt henne så kort som vi hade varit tvungna för att få allt jämt den här gången hade vi behövt att ta det absolut kortaste skäret å det hade inte blivit vackert, det lovar jag. ;) Så ibland är det bättre att ha lite is i magen, då blir det finast i slutändan. tycker jag i alla fall...






Å så fick jag världens bästa present idag av världens bästa prao!! En kladdkaka som Tuva hade bakat själv. Å inte vilken kladdkaka som helst inte! Nej, nej. Låt mig presentera Norrköpings enda (antagligen) hundbajskladdkaka!!!

Det syns kanske inte så himla bra på korten, men den väldigt goda kladdkakan har både tassar i florsockret och pryds av en hundbajs av marsipan och kakao. Mycket, mycket fantasifullt gjort!


TACK SÅ HEMSKT MYCKET TUVA!!!!!






De här tre dagarna som tuva var hos mig på trimmet har gått jättefort så jag hoppas att du har haft det roligt Tuva när du provade på att vara hundfrisör ett par dagar. :)
Du får betyget MVG (hälsa din lärare det från mig;) å glöm inte att komma förbi lite då å då å hälsa på.



Tuva: årets bästa praoelev!!!
Efter en smaskig lunch med en efterrätt som både folk å frallor uppskattade (ja, de fick ju bara smaka grädde, men de var så lyckliga så...) så var det dags för Linus. han kan nog räknas till en av stammisarna vid det här laget å nu var det alltså dags för hans årliga vårfrisyr..

Resten av eftermiddagen tillbringade mina frallor hemma i fönstret där de kan njuta av solen å titta på alla bilar som åker förbi på promenaden. Ja, alla har vi ju olika intressen här i livet.... :)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar