tisdag 20 januari 2009

Tisdag 20/1


Idag blev jag faktiskt lite förälskad.

Hon heter Doris och är 6 månader gammal Dvärg-Schnauzer.
En helt underbar tjejja som man bara inte kan låta bli att bli förälskad i när man träffar. Och ett praktexempel på hur en sån liten tjej kan vara så duktig. Står som ett ljus på trimbordet, njöt av duschen och rörde inte en min när fönen sattes igång. Å den kan vara riktigt skrämmande första gången!!


När hon var torr bakom öronen var det dags att sätta igång maskinen, oxå en apparat som låter ganska mycket, men det var inget som störde miss "lugnastikommun". Helt otroligt för att bara en bebis fortfarande.


Matte och Husse berättade att de brukar ställa upp Doris på ett bord hemma ett par gånger i veckan och ta hand om pälsen. Något att ta efter!! Resultatet när man gör så är att man får en hund som blir van att bli handskad med och det gör mitt arbete mycket lättare.. :)

Då blir det lättare när vovven ska till tex veterinären.




Jag under arbete med lilla Maja
Sen lägger jag in några bilder från i helgen då jag och vovvarna var ute vid Ågelsjön med min mamma och styvfar på en liten vinterpromenad vid den frusna sjön.
Tror alla fyra njöt precis lika mycket...


Jo, just det... Vi får ju inte glömma Tyson som var hos oss och klippte klorna. Min vän Saras lille darling. En riktig liten tuffing!!



Ha det bäst // Annelie


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar