onsdag 28 oktober 2009

Torsdag 22/10

I torsdags var min gamla skolkompis Katta på besök med sitt lilla nyförvärv Fanta. Fanta är en liten bedårande dvärg schnauzer som ska börja plockas lite smått. Tanken är att hon ska ställas lite senare, men inte fanatiskt så vi börjar med att plocka henne så hon lär sig att stå på bord (även jättebra att kunna när det är dags att stå på bordet framför domaren sen..)
Hon var jätteduktig!!

Efter att ha varit duktig på bordet får man ju såklart leka lite. Man kan ju inte låta bli att leka med en sån här lite söt sak, Elin instämmer.. :)

Fanta fick även med sig en lila Puppia soft harness hem, passade henne perfekt tycker jag. Å matte köpte med sig en ordentlig klotång och en stålkam så hon kan sköta om lilla Fanta tills vi ses nästa gång.

Jag kan nog nästan sätta en liten slant på att Fanta sov gott sen efter hennes lilla äventyr hos oss. :)
Lite senare när jag å Elin satt å fikade blev det lite väl tyst inne på trimmet. Å det är ju lite som med barn: när det är helt tyst, då är det nåt som inte stämmer. Precis så är det med mina två ganska så påhittiga bulldoggar. Vi tassade ut i trimrummet och förväntade oss att hitta Castro i nån handdukshög som han brukar krypa upp i å lägga sig i, han gillar av någon konstig anledning att göra så...
Men icke den här gången. Så här hittade vi honom:
Precis. Sittandes på en trästol mitt i rummet, bara stirrandes rätt ut i ingenting... Vilken kille va? ;)
Så vi gick tillbaka till fikat och hade lite roligt på Novas bekostnad. Jag vet, man ska inte göra så, men hon är så tacksam att göra så med. Men med kärlek förstås. Mycket kärlek.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar