onsdag 13 januari 2010

Onsdag 13/1

Idag hade mycket väl kunnat bli en mycket kort dag på trimmet. När jag skulle låda upp så gick det helt enkelt inte. Det tok tvärstopp.

Dagens första kund Spikens ägare komoch försökte öppna han, men utan resultat. Till slut med lite hjälp från min mamma fick vi tag på fastighetsskötaren så han kom och micklade lite med nyckeln. Å vips! Det var öppet å det var bara att knalla in å börja dagen. :)

Äntligen kunde vi sätta igång. Först ut var Spiken, en sealyhamterrier. Den rasen är ganska svår att trimma tycker jag men jag lägger ut bilderna på resultatet så får vi se vad ni tycker....




Sen kändes det som om jag hade 50 kloklippningar, haha, men det blir väl så när man har haft lite jul/nyårsstängt å det är dags att börja igen med att hålla klorna i trim.

Sen hade vi en liten, vit boll som fick en genomborstning och snygga tassar. Nämligen min vän Dani´s japanska spets Hugo. Han är rolig han, för när han lämnas, ja då skakar han som ett löv, men så fort dörren har stängt efter pappa så blir han hur lugn som helst och står blickstilla på bordet. :)


Kram kram

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera