onsdag 26 oktober 2011

Första dagarna tillbaka på jobbet.

Jaha, då var det åter vardag igen då. Jag har faktiskt längtat lite efter att få börja jobba igen, är inte en sån människa som mår särskilt bra av att bara gå hemma å strosa....
Men det ska poängteras att det är viktigt att känna efter hur man mår å börja lite försiktigt, det är ju trots allt bara tre veckor sedan jag födde barn, så man ska väl inte ta ut sig allt för mycket direkt. Då håller man bara en månad eller två...
Men igår måndag hade jag en vovve i K-holm å idag tisdag hade jag en vovve i Norrköping å det kändes riktigt, riktigt bra så imorgon kör vi två hundar i K-holm. =)
I måndags hade jag lilla Greta, en Lhasa som har varit hos mig några gånger nu å det är alltid lika trevligt. En snäll hund som står helt stilla på bordet. En fröjd att jobba med. Henne klipper vi ner med 5:ans skär för en kort, enkel å lättskött frisyr..


Greta
Idag hade jag Hobbit i trimmet i Norrpan. Han är faktiskt oxå en sån där lättjobbad hund. Ibland är mitt jobb enkelt. ;) Inte alltid (det ska gudarna veta) men ibland..


Hobbit
Han klipps snäppet kortare än Greta å det syns inte så bra, men matte vill ha långa ben på honom så från halva benen, både fram å bak sparar vi nu å bara putsar till det ojämna. Han har haft det förut å är himla käck i det, fast idag berättade matte att de hade klippta av det själva då det hade fastnat allt för mycket skräp och det blev tovigt å fult. Så nu är det på utväxt igen. :)
Alltid lite kul med lite annorlunda mot hur alla andra har tassar å ben...

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar