torsdag 2 april 2009

Torsdag 2/4

Idag fick jag möjligheten att testa en klotång som går på batteri. Den har tre lampor, en röd, en gul och en röd. Dessa lampor ska visa var på klon det är ok att klippa så man inte klipper i pulpan. Ett jättebra redskap för dem som har lite svårt att veta var det är ok att klippa och inte. På pappret. Verkligheten såg helt annorlunda ut.


Jag testade denna apparat både på mina egna Franska Bulldoggar och även på en lite större ras, en Bullterrier. Mitt utlåtande: helt värdelös! Enligt denna så var det inte ok att klippa mina vovvar överhuvudtaget och Bullterriern visade den lite hur som helst. Ibland var det ok å ibland inte fast det var på samma ställe. Mycket märkligt. Näe, jag rekommendar att klippa på det gamla hederliga sättet. Å om ni skulle klippa lite förlångt så det blöder: Det är ingen fara. Å tryck på lite potatismjöl så slutar det straxt att blöda. Där fick ni dagens tips samtidigt.

Sen var Cairnterriern Mille hos oss idag oxå. Nille bor i Katrineholm och skulle klippas för första gången idag. Vi har nämligen trimmat denna kille tidigare, men dels börjar han komma till åren (inne på sitt 12:e år nu...) och samtidigt tycker han att det är så pass obehagligt att ryckas så vi kom överrens med matte Carina att det kanske är bäst att klippa honom från och med nu, så det gjorde vi.




Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar